Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

Yapay zeka dünyanın ilk trilyonerini ortaya çıkarabilir!

Ünlü yatırımcılar yapay zeka teknolojisininin dünyanın ilk trilyonerini ortaya çıkarabileceğini düşünüyor. Üstelik bu kişi bilinen biri değil, sıfırdan başlayan biri bile olabilir.

Ormanlar zamanla yarışamıyor

ABD, New York’ta bulunan Syracuse Üniversitesi’nde yapılan yeni bir araştırma, ormanların iklim değişikliğine uyum sürecinde ciddi bir zaman gecikmesi yaşadığını ortaya koydu. “Science” dergisinde yayımlanan çalışmaya göre, ağaç popülasyonları …

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ocak-haziran döneminde yüzde 5,1 arttı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç satışları, ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,1 artarak 607 bin 379 oldu.

Giysiler teknolojiyle buluşuyor! Teknolojinin yeni kumaşı

Günlük kıyafetlerin hareket enerjisini elektrik enerjisine dönüştürerek hem çevre dostu bir çözüm sunması hem de teknolojik cihazları şarj edebilmesi, bu alanı geleceğin en umut verici inovasyonlarından biri haline getirdi. Bilimsel araştırmalar ve …

Apple ürünlerine artık etiket yapıştırılacak

Apple, Avrupa Birliği’nde yürürlüğe giren yeni düzenleme kapsamında, iPhone ve iPad modellerine enerji verimliliği etiketleri eklemeye başladı. 20 Haziran 2025 tarihi itibariyle AB’de satılan tüm yeni Apple cihazlarının kutularında yer alacak bu etiketler, kullanıcıların ürün seçimini daha bilinçli yapmalarını sağlamayı hedefliyor.

Apple’dan tarihi adım: Tüm dengeleri değiştirecek

Teknoloji devi Apple, çağa ayak uydurmak için dev bir adım atmaya hazırlanıyor…